

Trójfazowy silnik elektryczny austriackiego producenta Moll-Motor. Silnik Y3-100LB4 to silnik ogólnego przeznaczenia o mocy 3kW i prędkości asynchronicznej wynoszącej 1420 obrotów na minutę.
Silnik ten posiada aluminiową obudowę o stopniu szczelności IP55 dzięki czemu idealnie znajduje swoje zastosowanie wszędzie tam gdzie lekkość konstrukcji ma duże znaczenie. Montaż tego silnika odbywa się za pomocą łap.
Silniki elektryczne producenta Moll-Motor objęte są 12 miesięczną gwarancją producenta. Stosunek ceny do jakości oferowanego silnika jest na równym poziomie.
Zastosowane przy budowie silnika najlepsze podzespoły oraz miedziane uzwojenie gwarantują wieloletnią satysfakcję z urządzenia przy prawidłowym jego eksploatowaniu.
Informacje dodatkowe:
Smarowanie
Silniki o wielkości mechanicznej 56-160 posiadają łożyska obustronnie zamknięte i nie wymagają dosmarowywania, łożyska te można stosować również w środowisku wilgotnym. Standardowe silniki o wielkości powyżej 160 wymagają (B3) okresowego smarowania poprzez smarowniczke.
Położenie skrzynki przyłączeniowej
Silniki o wielkości mechanicznej 56 do 160 z serii Y3 posiadają odkręcane łapy. Łapy przykręcane są do silnika na dwie śruby. Łapy można przykręcić również z boku, dzięki czemu jest możliwe dowolne położenie skrzynki przyłączeniowej. Silniki posiadają odpowiednie otwory gwintowane do zmiany pozycji łap. Skrzynka przyłączeniowa jest symetryczna i może być przykręcona wokół własnej osi. Tym sposobem istnieje możliwość wyprowadzenia kabli w dowolnym kierunku.
Chłodzenie
Silniki posiadają własne chłodzenie (IC411 zgodnie z PN EN 60034-6). Standardowo zamontowany jest wentylator z tworzywa sztucznego, który wymusza ruch powietrza w obydwu kierunkach obrotów. Podczas montażu silnika należy zwracać uwagę, aby z tyłu silnika była przestrzeń zapewniająca swobodny dopływ powietrza - należy zachować minimalne dopuszczalne odległości. Odległość ta jest również wymagana w celach serwisowych. Silniki mogą być również wyposażone w niezależne obce chłodzenie. Obce chłodzenie należy stosować przy pracy z falownikiem na niższych obrotach oraz przy częstych cyklach załączania.